乳がん・甲状腺がん治療の日記

乳がん、甲状腺がんの発覚と手術・治療、その後の日常生活。

i turn to you -melanie C

下に和訳が載ってます。
スパイスガールズ、メラニーCが好きな方はどうぞ。

大学のとき聞いた曲。
なつかしーなー。
結構いい歌詞。




i turn to you / melanieC


When the world is darker than I can understand
when nothing turns out the way I planned
when the sky turns grey and there's no end in sight
when I can't sleep through the lonely night

I turn to you
like a flower leading towards the sun
I turn to you
'cause you're the only one
who can turn me around
when I'm upside down
I turn to you

When my insides are wracked with a nxiety
you have the touch that will quiet me
you lift my spirit you melt the ice
when I need inspiration when I need advice

I turn to you
like a flower leading towards the sun
I turn to you
'cause you're the only one
who can turn me around
when I'm upside down
I turn to you

Where would I be what would I do
if you never helped me through
I hope someday if you've lost your way
you could turn to me like I turn to you

I turn to you
like a flower leading toward the sun
I turn to you
'cause you're the only one
who can turn me around
when I'm upside down
I turn to you

I turn to you
when fear tells me to turn around
I turn to you
'cause you're the onle one
who can turn me around
when I'm upside down
I turn to you I turn to you
I turn to you I turn to you



アイ・ターン・トゥーユー/メラニーC


世界が私の理解できないくらい暗く思えたとき
なにひとつ、思い描いた通りに進まないとき
空が曇り、終わりが見つけられないとき
ひとり、寂しい夜に眠れないとき

そんな時、あなたを思い浮かべるの
花が太陽に向かって咲くように
あなたを心に思い描く
だってあなたは、
私の心をふり向かせられるたった1人の人
いい時もわるい時も、
あなたを心に思い浮かべるの


不安でいっぱいで心が壊れそうなとき
あなたは優しく私に触れて、落ち着かせてくれる
私の心をひきあげ、氷を溶かしてくれる
インスピレーションが必要なとき
アドバイスが必要なとき

そんな時、あなたを思い浮かべるの
花が太陽に向かって咲くように
私の心はあなたに向かって咲く
だってあなたは、
私の心をふり向かせられるたった1人の人
いい時もわるい時も、
あなたを心に思い浮かべるの


私はどこにいて、なにをしてたかしら?
もし、あなたの助けがなかったら
いつかあなたが道を見失うときがあったら
私のことを心に思い描いてほしい
私がそうしたように・・・

あなたを思い浮かべるの
花が太陽に向かって咲くように
私の心はあなたに向かって咲く
だってあなたは、
私の心をふり向かせられるたった1人の人
いい時もわるい時も、
あなたを心に思い浮かべるの


あなたを思い浮かべるの
恐怖で前に進めなくなったとき
あなたを心に思い描く
だってあなたは、
私の心をふり向かせられるたった1人の人
いい時もわるい時も、
あなたを心に思い浮かべるの
あなたを心に思い浮かべるの