乳がん・甲状腺がん治療の日記

乳がん、甲状腺がんの発覚と手術・治療、その後の日常生活。

born this way - lady gaga

レディ・ガガの新曲
『Born This Way』

ガガって今まで敬遠してたけど、
すっごいいい曲!!
歌詞がいい[E:lovely]


ガガ・ワールドさく裂[E:impact]のPV。
意味わからん。
曲は、2:22から始まります。

born this way - lady gaga


It doesn’t matter if you love him, or capital H-I-M
Just put your paws up
’cause you were Born This Way, Baby

My Mama told me when I was young
We are all born superstars
She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir
“There’s nothing wrong with lovin’ who you are”
She said, “Cause he made you perfect, babe.”
“So hold your head up girl and you’ll go far,
Listen to me when I say”

I’m beautiful in my way
Cause God makes no mistakes
I’m on the right track baby
I was born this way
Don’t hide yourself in regret
Just love yourself and you’re set
I’m on the right track baby
I was born this way

Ooo there ain’t no other way
Baby I was born this way
Baby I was born this way
Ooo there ain’t no other way
Baby I was born this way
Baby I was born this way
Ooo there ain’t no other way
Baby I was born this way
I’m on the right track baby
I was born this way

Don’t be a drag, just be a queen
Don’t be a drag, just be a queen
Don’t be!

Give yourself prudence
And love your friends
Subway kid, rejoice your truth

In the religion of the insecure
I must be myself, respect my youth
A different lover is not a sin
Believe capital H-I-M (hey hey hey)
I love my life I love this record and
Mi amore vole fe yah (love needs faith)

Don’t be a drag, be a queen
Whether you’re broke or evergreen
You’re black, white, beige chola descent
You’re Lebanese, You’re Orient
Whether life’s disabilities
Left you outcast, bullied or teased
Rejoice and love yourself today
Cause baby you we’re born this way
No matter gay, straight, or bi
Lesbian, transgendered life
I’m on the right track baby
I was born to survive
No matter black, white or beige
Chola or Orient made
I’m on the right track baby
I was born to be brave

I was born this way hey!
I was born this way hey!
I’m on the right track baby
I was born this way hey!

I was born this way hey!
I was born this way hey!
I’m on the right track baby
I was born this way hey!



あなたが彼を愛していようと、
主なる神を愛していようと、関係ないわ
両手を高くあげて
ベイビー、だってあなたはこの運命の下に生まれついたの

私が小さかった頃、ママは言ってたわ
私たちは誰でもみんな、スーパースターとして生まれて来たのよって
ドレッサーの鏡の前で
髪を巻いて口紅を塗ってくれた
"ありのままの自分を愛するのは、おかしなことじゃないわ
ベイビー、神さまはあなたを完璧なものとして創造したの。
だから顔を上げて。
大きくなっても、ママの言葉を思い出してね"
って言ったのよ

私は自分の道を、まっすぐ歩いてる
だって神さまは間違ったりなんかしない
ベイビー、私は正しい道を歩んでるの
こういう星の下に生まれたの
後悔しながら自分自身を隠したりしなくていいのよ
自分を愛してあげるの
そうすれば大丈夫
だって私はこういう運命に生まれたの

他に歩むべき道なんかない
ベイビー、私はこういう風に生まれついたの
ベイビー、これが私
他に歩むべき道なんかないわ
ベイビー、私はこういう風に生まれついたの
ベイビー、これが私

ドラッグなんかに頼ってはダメ
あなた自身がクイーンになるの
ドラッグなんかに溺れてはダメ
あなた自身がクイーンなんだから
ダメよ!


分別を持って、友人を愛すること
ストリートチルドレンだって
自分の中の真理を尊重しなくちゃ

頼りない宗教を信じていても
私は私を見失ったりしない
自分の若さを大切にしてる
普通の人とちがう人を愛したって、罪じゃない
主なる神を信じるの
私は自分の人生を愛してるし
自分のレコードだって愛してる
愛には誠実さが必要ね

私は自分の道を、まっすぐ歩いてる
だって神さまは間違ったりなんかしない
ベイビー、私は正しい道を歩んでるの
こういう星の下に生まれたの
後悔しながら自分自身を隠したりしなくていいのよ
自分を愛してあげるの
そうすれば大丈夫
だって私はこういう運命に生まれたの

他に歩むべき道なんかない
ベイビー、私はこういう風に生まれついたの
ベイビー、これが私
他に歩むべき道なんかないわ
ベイビー、私はこういう風に生まれついたの
ベイビー、これが私


ドラッグなんかに頼らずに
自分でクイーンになるの

あなたが貧困だろうと裕福だろうと
黒人でも白人でもベージュでも混血でも
レバノン人だって東洋人だって

あなたの抱える障害によって
仲間外れにされたって、いじめられたって、からかわれたって
今日のあなた自身を愛し、たたえなきゃ
だってベイビー、あなたはこの運命に生まれたの

ゲイでもストレートでもバイセクシュアルでも
レズビアンでも性同一性障害でも関係ないわ
ベイビー、私は正しい道を歩んでる
生き抜くために生まれたの

黒人でも白人でもベージュでも混血でも
東洋人でも関係ないわ
ベイビー私は正しい道をまっすぐに歩んでる
勇敢に生きるために生まれたの

私はこういう道に生まれついたの
これが私の運命
ベイビー、私は正しい道を歩んでる
私はこういう運命に生まれついたの