乳がん・甲状腺がん治療の日記

乳がん、甲状腺がんの発覚と手術・治療、その後の日常生活。

i ain't going down - shania twain

和訳が下に載ってます。
シャナイア・トウェインが好きな方はどうぞ。

10代で望まない妊娠をした女の子が苦労して子供を育てる
母の愛にあふれた歌です。
大好きな歌の1つ。




I ain't going down / Shinia Twain


I'm gonna hold on--
'cause what I believe in is so strong
No matter how long, no one
Can tell me I'm wrong--I ain't goin' down

I had a baby at fifteen--
daddy never did forgive me
I never heard from the guy again
I had to drop outta high school--
everybody treated me so cruel
But I didn't give in and give her away

I'm gonna hold on--
'cause what I believe in is so strong
No matter how long, no one
Can tell me I'm wrong--I ain't goin' down

Her smile got me through the day--
and every night I'd pray
I could give her enough
At night I'd lie awake and cry--
hopin' we'd get by
'Cause you can't live on love

I worked night and day to keep us goin'
Through the sweat and tears
without her knowin'
It was worth it just to watch her grow
Oh, oh, at least I was able to hold her
Whenever she needed my shoulder
I'm so glad I never let her go

I'm gonna hold on--
'cause what I believe in is so strong
No matter how long, no one
Can tell me I'm wrong--I ain't goin' down

Her smile got me through the years--
dried away the tears
And filled me with hope
At night I'd lie awake and cry--
prayed we would get by
And for the courage to cope
Oh, oh, oh

Instrumental solo

Her smile got me through the day--
and every night I'd pray
I could give her enough

I'm gonna hold on--
'cause what I believe in is so strong
No matter how long, no one
Can tell me I'm wrong--I ain't goin' down

I'm gonna hold on--
'cause what I believe in is so strong
No matter how long, no one
Can tell me I'm wrong--I ain't goin' down

No on can tell me I'm wrong
I ain't goin' down



私はがんばるわ
私の信念はすごく強いの
それがどんなに長くても
誰にも私が間違ってるなんて言わせない
私は負けない

15のとき、妊娠した
父は絶対に私を許そうとしなかった
それ以来、男からの連絡はなかった
高校も中退しなきゃならなかったし、
みんなからは冷たい扱いを受けた
でも私はそれに屈しなかったし、娘を手放さなかった

私はがんばるわ
私の意志は強いの
それがどんなに長く続いても、
誰にも間違ってるなんて言わせない
私は負けない

娘の笑顔は私に日々を乗り越えていく力を与えてくれた
それでも夜になると祈った
娘に十分なことがしてやれますようにと
夜になると眠れずに泣いた
これから先、2人で生き抜いていけるようにと
だって愛だけでは生きられない


昼も夜もなく働き続けた
汗と涙にまみれて
娘に苦労のあとはみせないようにした
それでも、娘の成長を見守ることができれば充分だった
すくなくとも彼女が必要とする時はいつでも
抱きしめてやることができた
娘を手放さなくてほんとによかった

私はふんばり続ける
私の信念は固いの
苦しみがどんなに長く続いたとしても
誰にも間違ってるなんて言わせない
負けない


娘の笑顔は、私に歳月を乗り越えていく勇気をくれた
涙をかわかし、希望で満たしてくれた
それでも夜になると眠れずに泣いた
これから先、2人で生き抜いていけるようにと
そして困難に立ち向かう勇気を下さいと


娘の笑顔は日々を生き抜く力を与えてくれた
それでも毎晩祈ったわ
娘に充分に与えてやれるように


私は負けない
私の意志は強いの
それがどんなに長く続いても
誰にも間違ってるなんて言わせない
私はふんばり続ける

私はがんばるわ
私の信念は強いのよ
どんなに困難が長く続いたとしても
誰にも間違ってるなんて言わせない
私はここでふんばりつづける

誰にも私が間違ってるなんて言わせない
私は負けないわ