乳がん・甲状腺がん治療の日記

乳がん、甲状腺がんの発覚と手術・治療、その後の日常生活。

you belong with me - taylor swift

訳が下に載ってます。
テイラー・スウィフトが好きな方はどうぞ。

恋愛でよくありがちなパターン。
灯台もと暗し的な??




you belong with me / Taylor Swift


You're on the phone
With your girlfriend
She's upset
She's going off about
Something that you said
She doesn't get your humor
Like I do

I'm in my room
It's a typical tuesday night
I'm listening to the kind of music
She doesn't like
She'll never know your story
Like I do

But she wears short skirts
I wear t-shirts
She's cheer captain
And i'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That i'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you
See you belong with me
You belong with me.

Walking the streets
With you and your worn out jeans
I can't help thinking
This is how it ought to be
Laughing on a park bench
Thinking to myself
Hey, isn't this easy?

And you've got a smile
That could light up this whole town
I haven't seen it in awhile
Since she brought you down
You say you're fine
I know you better than that
Hey whatchu doing
With a girl like that

She wears high heels
I wear sneakers
She's cheer captain
I'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That i'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you
See you belong with me
Standing by and
Waiting at your backdoor
All this time
How could you not know
Baby
You belong with me
You belong with me.


Oh, I remember
You driving to my house
In the middle of the night
I'm the one who makes you laugh
When you know you're about to cry
And I know your favorite songs
And you tell me about your dreams
Think I know where you belong
Think I know it's with me

Can't you see
That i'm the one
Who understands
Been here all along
So why can't you see?
You belong with me.

Have you ever thought
Just maybe
You belong with me?



あなたが電話で話してる相手はカノジョ
すごく頭に来てるみたい
あなたが言った何かが気にいらなかったみたいで、
イライラしてる
彼女にはあなたのユーモアが理解できないのね
私とちがって

私は部屋でじぶんの時間を過ごしてる
いつもの同じ火曜の夜
私が聞いてる音楽は、彼女の好みとは正反対
彼女にはあなたの話がまったく理解できないでしょうね
私とちがって

でも、彼女がはくのはミニスカートで
私が着るのはT-シャツ
彼女はチアリーダー
私は外野の観客席
でも、あなたが目を覚まして気づいてくれる日を夢みてる
あなたが探してるものは
いつもここにあるってことに

あなたのことをわかってあげられるのは私なんだって
気づいてくれたらいいのに
いつもここにいるのに
どうして気づいてくれないの??
あなたには、私がふさわしいのに
あなたには、私がふさわしいのに


すりきれたジーンズをはきこなすあなたと通りを歩く
ホントはこうあるべきなんだ!って思わずにはいられない
公園のベンチにすわって2人で笑いながら
こころの中でつぶやくの
ねぇ、コレって簡単なことなんじゃないの??

この町中をパッと照らすようなあなたの明るい笑顔
彼女があなたを傷つけてから、しばらくそんな顔見てない
あなたは大丈夫だよって言うけど
きっとその通りよ
ねぇ、あんなコとなにやってるのよ??

でも、彼女がはくのはハイヒールで
私がはくのはスニーカー
彼女はチアリーダー
私は外野の観客席
でも、あなたが目を覚まして気づいてくれる日を夢みてる
あなたが探してるものは
いつもすぐそばにあるってことに

あなたのことをわかってあげられるのは私なんだって
気づいてくれたらいいのに
いつの日もここにいるのに
どうして気づいてくれないの??
あなたには、私がお似合いなのに

裏口であなたが出てくるのを待ちながら
いつも考える
どうして気づかないでいられるの???
ベイビー、
あなたにお似合いなのは私、
あなたにお似合いなのは私なのに

真夜中、あなたがウチまで送ってくれた時のこと覚えてる
あなたが泣きそうな時、笑わせてあげられるのは私
あなたの大好きな曲だって知ってるし
あなたの夢も話してくれたじゃない
あなたには誰がふさわしいと思う??
それは私なのよ

あなたのことをわかってあげられるのは私なんだって
気づいてくれたらいいのに
いつもここにいるのに
どうして気づいてくれないの??
あなた隣には、私がふさわしいのに

今までに一度だって、
もしかして・・・
私とあなたがお似合いだなんて、
なんて考えみたことある??